Day 1: Back to the mountains

Zaterdag 11 september

Om 6u loopt de wekker af. Tom is nog redelijk moe, maar ik heb sinds lang weer kunnen doorslapen zonder wakker te worden. Al snel sta ik op en begin mij aan te kleden. Tom staat ook op en de laatste spullen worden in onze koffer gestoken. Beneden krijgen de katjes eerst te eten en daarna eten we een sandwich als ontbijt. Tom begint alvast de auto in te laden, terwijl ik onze lunchpakket voor onderweg en de frigobox met eten klaarmaak. De visjes krijgen nog te eten en rond 7u30 vertrekken we richting Zwitserland!

We rijden via Brussel richting Luxemburg. Even staan we in de file door de werkzaamheden, maar net voor de grens van luxemburg, tanken we de auto nog even vol. Hier strekken we de beentjes en nemen een plaspauze bij de propere gratis toiletten. Na Luxemburg rijden we via Frankrijk en langs de Vogezen.

Alles verloopt weer redelijk vlot, hoewel het een saaie autobaan is, die enorm afwisselt in snelheidslimieten. We lunchen nog aan een tankstation in Frankrijk om alsnog de beentjes te kunnen strekken. Al snel rijden we naar de douane om Zwitserland binnen te rijden. Ze vragen of we inkopen meehebben… Waarop Tom, ja zegt. Ze vraagt of we alcohol meehebben en dit hebben we ook mee om Tom zijn dorst te lessen, zoals wijn, bier, gin, tonic en gelukkig niet meer dan dat. Ze is nogal verwonderd dat het voor een week is en slechts voor 1 persoon. Lol, die zal ook wel denken, die man kan goed drinken! Vooraleer jullie ook dit denken, we hebben gewoon veel inkopen van thuis mee om beetje te besparen op drank en eten. Zo heeft Tom de keuze… We lachen er eigenlijk zelf wat mee en dat maakt de autorit weer super plezant!

Rond 16u20 rijden we via Wilderswil, Lauterbrunnen binnen.

Aangekomen aan het appartement, voelt het eerlijk gezegd alsof we thuiskomen! We laden onze spullen uit en bekijken wederom ons prachtig uitzicht vanop ons terras.

Voor we gaan relaxen, wandelen we nog naar het winkeltje bij de camping aan de overkant van de rivier. Vanavond willen we raclette eten met stokbrood! We kopen enkel nog wat ontbijtspullen zoals eieren, worstjes, yoghurt, croissantjes en zakje chips voor de aperitief. Terug in het appartement zien we dat we geen kaarsbrandertje hebben om de kaas te kunnen smelten. Tom gaat terug naar het winkeltje, terwijl ik de aperitief klaarmaak. Daarna smullen we van de aperitief en de raclette met een mooi uitzicht! Wat een heerlijke afsluiter van onze dag!

Eens het donker is, gaan we terug naar binnen en nemen een goeie douche voor het slapengaan. Er is alvast één ding zeker, vannacht zullen we goed slapen! Het is hier muisstil! Morgen gaan we onze eerste dag starten met een mooie wandeling in de bergen!