Day 5: St. Beatus-Höhlen cave and chocolate in Interlaken

Woensdag 15 september

Helaas hebben de muggen mij toch goed te pakken gehad. Meerdere keren kwam ik deze nacht wakker van de jeuk! Op mijn rechterbeen tel ik er zowat 13 beten en op mijn linkerbeen nog eens een 5-tal. We beslissen om wat later te vertrekken, zodat ik eerst wat zalf tegen de jeuk kan laten intrekken. Het is eerst nog bewolkt, maar rond 11u30 begint het terug uit te klaren en schijnt de zon. Vandaag gaan we een grot bezoeken in Interlaken en nog eens in het stadje rondwandelen.

Eerst rijden we nog eens naar Grindelwald, maar toch hangen er hier nog veel wolken. Vrijdag zou een betere dag zijn om nog eens de kabelliften te nemen tot de bergen. Dus we keren weer om en arriveren om 13u op de parking van St. Beatus-Höhlen grot.

Het is een redelijke steile weg tot aan de kassa om onze tickets te kopen. Eventjes voel ik pijn aan mijn achillespees. Denk dat we best morgen een volledig rustdagje plannen. Gelukkig is de weg niet al te lang. Aan de kassa van de grot betalen we 18 Zwitserse frank per persoon, voor 10 uur betaal je 14 Zwitserse frank. Ook op de parking hebben we nog eens drie Zwitserse frank betaald. Goedkoop is het hier zeker niet. We wandelen de grot binnen waar je eventueel een begeleide tour kan volgen of alleen. De meesten wandelen alleen. Overal hangen ook bordjes met informatie van de verschillende ruimtes in de grot.








Op bepaalde stukken passeren we andere toeristen, die geen mondmasker dragen in de grot. Overal staan borden dat het verplicht is! Maja als je niet kan lezen, snap ik dat wel. En als je een egoïst bent, kijken ze er ook niet naar…

We wandelen verder door de grot en op de één of andere manier, begin ik hier toch wel rare dingen te zien. Zoals speeltjes voor vrouwen en het mannelijke geslachtsdeel… Oeps!










Bijna aan het einde van de grot, bevinden we ons 926 meter in de berg en 87 meter hoger dan bij het begin van de ingang. Je kan hier ook nog een mooie waterval spotten.









Daarna wandelen we terug langs meestal dezelfde weg. Sommige delen zijn éénrichting, maar toch zijn er mensen die ook universele symbolen niet kunnen lezen. Er is nu wel minder volk in de grot, waardoor we nog wat meer in detail kunnen rondkijken.





Om 15u05 zijn we terug op de parking. Net voor de parking heb ik nog vlug een Olé opgegeten, want ik begon een flauwte te krijgen. Na het bezoek aan de grot, besluiten we nog om nog eens naar Interlaken te gaan. We parkeren in een zeer kleine parking en wandelen in de winkelstraat. Het is niet echt druk, alsook in de souvenirwinkeltjes is het bijna leeg. We willen wel wat chocolade kopen voor ons en de familie. In een mooie winkel met souvenirshop, mixen we diverse smaken om mee te nemen naar huis. De verkoopster is supervriendelijk en wenste ons ook nog eens succes met de baby. Ze geeft ons nog gratis chocolade mee ook (dit zal wel standaard zijn vanaf een bepaald bedrag).





Terug in het appartement neem ik nog een foto van onze chocolade! Terwijl Tom het eten maakt, post ik nog een verslag op onze blog online.

Vanavond eten we nog een lekkere zelfgemaakte hamburger met frietjes op ons terras. Het blijft hier geweldig om buiten te zitten. Hadden we thuis ook maar zo een uitzicht…

Na ons avondeten, chillen we in de living en kijken we naar de film “Arachnophobia”. Hierbij eet Tom een ijsje en ik nog een lekker stukje taart! 😊

Eens de film gedaan is, is het al bijna middernacht en gaan we slapen. Het was alweer een mooie dag in Zwitserland! Morgen zou het een hele dag regenen, dus gaan we een dagje rusten.

Weer: zonnig, wolken, lichte regen, 21 °C

Hike: 6 km

Reacties

  1. - R Calm is super voor insectenbeten/uitslag/eender welke jeuk. Kalmeert direct! Gebruik ik nog van ma en het werkt goed. Moet niet eens inwerken.
    - Eens gegoogled hoeveel euro die zwitserse frank is, idd duur!
    - Geen mondmasker in een grot!? buiten ja, maar een klein afgesloten gebied binnen?? ughhhhhh bende egoïsten idd.
    - Wie heeft er die grot "spaghetti" grot genoemd??? Hoe kom je daar bij terwijl er vele betere namen waren! :p :p :p :p zijn echte "flinke exemplaren" bij!! amai! Die grot is goed geschapen!
    - Geen vleermuizen tegengekomen(I know enorm onwaarschijnlijk, maar kan maar fantaseren) of wezens zoals in the descent? :p
    - Zag er een mooie winkel uit!! Zoveel keuze zeg! En ja ziet er goed uit!!!
    - Tom heeft zeker vooral zijn oogjes toe gedaan bij Arachnophobia? Weet nog dat ik het laatst gezien heb met jou!! Pracht van een film! Moet een vervolg van komen!!
    -

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten